The Red Star The Red Star

AW: The Red Star

Dann haben alle Kommisare ihren Rang aufgrund von Vitamin B?

Wie viele Beförderungen?
 
AW: The Red Star

Was ich denke ist:

Diplomacy, Bluff oder Intimidate
Investigate, Research oder Gather Info
2 Promotions

Die Skills sollten irgendwo bei 6-8 Rangen sitzen...

Und ein Kommisar sollte bei Dienstantritt mindestens zum Jr. Lieutenant beförder werden... Wäre sonst komisch einen Sergeant als Kommisar zu haben...
 
AW: The Red Star

Bei den Fertigkeiten stehen mir zu oft oder.

Der Rang würde effektiv bedeuten, dass nur Offiziere oder Zauberinnen zum Kommissar werden.

mfG
jws
 
AW: The Red Star

Sollte Kast ein Class Skill für Kommissare sein?

Und ist Sorcery Expert passend als Bonus Feat?

mfG
jws
 
AW: The Red Star

Skill List:
Bluff, Concentration, Drive, Gather Info, Intimidate, Investigate, Knowledge (Behavioral Sciences, Civics, Current Events, History, Popular Culture), Listen, Profession, R/W Language, Research, Search, Sleight of Hand ?, Speak Language, Spot, Telekinesis

1. Hook: Hide, Move Silently
2. Hook: Diplomacy, Knowledge (Tactics)
4. Hook: Forgery, Knowledge (Streetwise)
5. Hook: Kast, Knowledge (any)
6. Hook: Computer Use, Decipfer Script

Prerequsites:
Intimidate 6 ranks, Gather Info 6 ranks, Reputation Bonus +1, BAB +3, Allegiance: Kommisariat
 
AW: The Red Star

Ich hab hier mal eine vorläufige Auswahl an Bonus Feats getroffen...

Bonus Feats:
Advanced Combat Martial Arts, Combat Martial Arts, Bersk Wrestling, Bersk Wrestling Pin, Bersk Wrestling Kill, Bersk Wrestling Strike, Champion, Logistican, Red Fleet Connection, Alertness, Combat Expertise, Double Tap, Educated, Frightful Presence, Heroic Surge, Improved Combat Martial Arts, Improved Disarm, Improved Initiative, Improved Trip, Iron Will, Low Profile, Point Blank Shot, Precise Shot, Renown, Windfall
 
AW: The Red Star

Die Überlegung war anstelle eines 5. Bonus Feats auf Stufe auf der 10. Stufe, dem Kommisariat einen vom Hook abhängigen Ability Boost zu geben...

Ich krieg sie nicht mehr ganz zusammen, kannst du das noch mal Posten BuG?

Man könnte sich auch überlegen den Ability Boost völlig frei zu gestalten...
Aber das ist grad nur so ein Gedanke...
 
AW: The Red Star

First Hook: +2 Dexterity
Second Hook: +2 Intelligence
Fourth Hook: +2 Charisma
Fifth Hook: +2 Wisdom
Sixth Hook: +2 Constitution

mfG
jws
 
AW: The Red Star

Ich hatte es erst einmal nicht dazu genommen, weil von Diplomacy nur der 2. Hook profitiert...
aus dem Grund hatte ich eine ganze Mengen von den +2/+2 Feats nicht reingenommen...
 
AW: The Red Star

Über die Feats hatte ich noch nachgedacht...
Attentive, Confident, Deceptive, Focused, Meticulous, Stealthy, Studious, Trustworthy

Im übrigen ist Low Profile ein Problem... da man unter Umständen die Prerequisites verliert, um den Kommisar classen zu können...
 
AW: The Red Star

Kommissar

Requirements:
Base Attack Bonus: +3
Reputation Bonus: +1
Skills: Gather Info 6 ranks, Intimidate 6 ranks
Required Allegiance: Kommissariat

Hit Die: 1d8
Action Points: 6 + one-half character level, rounded down, every time the character attains a new level in this class.

Class Skills
The kommissar’s class skills (and the key ability for each skill) are as follows.
Bluff (Cha), Concentration (Con), Drive (Dex), Gather Info (Cha), Intimidate (Cha), Investigate (Int), Knowledge (Behavioral Sciences, Civics, Current Events, History, Popular Culture) (Int), Listen (Wis), Profession (Wis), Read/Write Language (none), Research (Int), Search (Int), Sense Motive (Wis), Speak Language (none), Spot (Wis) and Telekinesis (Wis).

Skill Points at Each Level: 7 + Int Modifier.

Code:
Class Base Attack  Fort  Ref   Will  Defense  Reputation   Class  
Level    Bonus     Save  Save  Save   Bonus      Bonus    Features
 1st      +0        +0    +0    +2     +1          +1    Hook member, hook skills
 2nd      +1        +0    +0    +3     +1          +1    Bonus feat
 3rd      +2        +1    +1    +3     +2          +2    Hook specialization I
 4th      +3        +1    +1    +4     +2          +2    Bonus feat
 5th      +3        +1    +1    +4     +3          +2    Skill Mastery
 6th      +4        +2    +2    +5     +3          +3    Bonus feat
 7th      +5        +2    +2    +5     +4          +3    Hook specialization II
 8th      +6        +2    +2    +6     +4          +3    Bonus feat
 9th      +6        +3    +3    +6     +5          +4    Skill perfection
10th      +7        +3    +3    +7     +5          +4    Hook ability increase

Code:
 Hook     Bonus class skills
First   Hide, Move Silently
Second  Diplomacy, Knowledge (Tactics)
Fourth  Forgery, Knowledge (Streetwise)
Fifth   Kast, any one Knowledge skill
Sixth   Computer Use, Decipher Script

Class Features
All of the following are class features of the kommissar advanced class.

Hook Member
Upon attaining the first level as a kommissar, a character must choose one of the hooks of the kommissariat to belong to. This can be either the first, second, fourth, fifth or sixth hook.

Hook Skills
At first level a kommissar gets to add two skills to his list of kommissar class skills, dependend on the hook she joined.

Bonus Feat
At 2nd, 4th, 6th and 8th level the kommissar gets a bonus feat. The bonus feat must be selected from the following list, and the kommissar must meet all the prerequisites of the feat to select it.

Advanced Combat Martial Arts, Alertness, Attentive, Bersk Wrestling, Bersk Wrestling Pin, Bersk Wrestling Kill, Bersk Wrestling Strike, Champion, Combat Expertise, Combat Martial Arts, Confident, Deceptive, Double Tap, Educated, Focused, Frightful Presence, Heroic Surge, Improved Combat Martial Arts, Improved Disarm, Improved Initiative, Improved Trip, Iron Will, Logistican, Low Profile, Meticulous, Point Blank Shot, Precise Shot, Red Fleet Connection, Renown, Stealthy, Studious, Trustworthy, Windfall

Fortsetzung folgt.

mfG
jws
 
AW: The Red Star

Für alles was man zu Hause haben will...
Für den Rest gibts Requisition, würd ich sagen...
 
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