Cortex plus Cortex+ Hackers Guide

Dieses Thema im Forum "Cortex System/ Cortex Plus" wurde erstellt von alexandro, 10. Januar 2013.

  1. alexandro

    alexandro Kainskind

    Der Kickstarter ist inzwischen live. Könnte evtll. den einen oder anderen interessieren (die Pledges und Stretch Goals sind ziemlich lächerlich, aber das Teil wird sich wohl so oder so finanzieren, von daher...).
     
    Sylandryl Sternensinger gefällt das.
  2. Teylen

    Teylen Kainit

    Nu $10 für das PDF und $40 für das Buch finde ich nicht lächerlich sondern eher recht fair ^^
     
  3. Zornhau

    Zornhau Freßt NAPALM!

    Das ist ja ein Hackers-Guide, dessen Artikel noch alle aus Zeiten VOR der MHR-Veröffentlichung stammen dürften, da nämlich der Aufruf nach Autoren für diesen Hackers-Guide schon zwei Jahre her ist. Somit würde ich erwarten, daß in den Hacks insbesondere die Leverage-artigen oder Smallville-artigen Umsetzungen den Schwerpunkt ausmachen dürften.

    Das ist nichts Schlechtes an sich. Nur macht halt MHR einiges deutlich runder und klarer als seine Vorgänger, so daß auch Lektionen, die bei MHR gelernt wurden, einfließen sollten. - Aber vielleicht sind sie das ja schon?

    Hab mal Cam Banks gefragt. Mal sehen, was er sagt.
     
  4. Teylen

    Teylen Kainit

    Jain, bei den Strech Goals heißt es schon:
    If we hit $25,000, we’ll add an ENTIRELY NEW section: A fully-playable hack for Marvel Heroic Roleplaying called “Fantasy Heroic Roleplaying” that adapts the system to high action fantasy adventure in the style of the world’s most popular roleplaying game.
    Das heißt man scheint nicht vor MHR gestoppt zu sein ^^
     
  5. Zornhau

    Zornhau Freßt NAPALM!

    Doch!

    Erst ab 25.000 Dollar wird ein NEUER auf MHR basierender Text GESCHRIEBEN. - Was momentan vorliegt, das dürfte alles nur Leverage und Smallville als Vorlage haben.
     
  6. Zornhau

    Zornhau Freßt NAPALM!

    Hier der heute im Update vorgestellte Überblick über den Inhalt des Hacker's Guides:

    We’d also like to reveal to you the contents of the Cortex Plus Hacker’s Guide (minus any stretch goals we haven’t hit yet, of course). Here’s a list, roughly organized by how we’re planning on organizing it in the book (exact order not yet finalized), along with a blurb (most provided by the authors) for each one:​

    CHAPTER 1: MECHANICS AND STRUCTURE

    On Hacking by Rob Donoghue
    You can already read this one for yourself!​
    Hacking Cortex Plus by Cam Banks
    Before you start hacking, you need to understand how Cortex Plus works at its core. This article describes the nuts and bolts of Cortex Plus and how to change those.​
    The Basics of Cortex Plus Drama by MWP Team [Drama]
    A two page quick reference guide to Cortex Plus Drama, as first seen in the Smallville RPG.​
    The Basics of Cortex Plus Action by MWP Team [Action]
    A two page quick reference guide to Cortex Plus Action, as first seen in the Leverage RPG.​
    The Basics of Cortex Plus Heroic by MWP Team [Heroic]
    A two page quick reference guide to Cortex Plus Heroic, as first seen in the Marvel Heroic Roleplaying RPG.​
    Machine Shop by Josh Roby [Action, Drama]
    Machine Shop dissects the pieces of Cortex Action and Drama and empowers you to fuse them together to create the right feel for your hack.​
    Roleplay Like You’re on TV by Monica Valentinelli [Action, Drama]
    Roleplay Like You’re on TV! provides an overview of roleplaying your favorite television show characters. It outlines how to quickly modify Cortex Plus to use for any show, any genre.​
    Hacking Stress by Ryan Macklin [Drama]
    Hacking Stress changes your Cortex Plus Drama game by focusing on how characters are vulnerable. As is, Cortex Plus Drama is about emotional vulnerability, but it could at easily be formed into a game about psychological horror, supernatural trials, investigative drama, and so much more.​
    Time and Tactics by Adam Minnie [Action, Drama, Heroic]
    Time and Tactics gives you rules and suggestions for hauling urgency and desperation to the forefront of any Cortex Plus game. It is served with a side of ideas for introducing tactical zone-based conflict. Count on these rules to add bite to your games about zombies, survival, crisis management, alien invasion, criminal or occult investigation, war, and more.​
    Random Feature Generation by Scott Cunningham [Drama]
    Random Feature Generation offers a set of tables for generating new and balanced Features, as a complement to an existing Cortex Plus Drama game.​
    One-Shots by Josh Roby [Drama]
    One-Shots is a method to run a one-shot Cortex Plus Drama game, while still maintaining the interweaving relationships and pathways the game is known for.​
    Dramatic Fluency by Joel Shempert [Drama]
    The Cortex Plus Drama system is packed with juicy, interlocking mechanics. How do you bring this clockwork to bear without grinding roleplaying to a halt? Dramatic Fluency provides a roadmap for introducing rules in a modular fashion and integrating roleplaying into the Pathways step so that every moment of learning is a moment of play.​

    CHAPTER 2: HISTORY AND FANTASY

    The Old School Job by Philippe-Antoine Ménard [Action]
    Cortex Plus Action goes to the dungeon in this hack, including character creation (which you can read now), combat, GM advice, and tables to quickly design a fantasy quest using tables built like those found in the Leverage RPG.​
    Cursus Honorum: Roman Drama by Shreyas Sampat [Drama]
    Cursus Honorum explores the world of an ancient Rome where the powerful families aren’t just influential because of their wealth and status, but also because of the innate abilities of their bloodline.​
    Kingdom Management by Dave Bozarth [Drama]
    Kingdom Management takes Cortex Plus sensibilities into the halls of power with examples on how to treat organizations like characters.​
    Eternal City by Dennis Twigg [Action, Drama]
    The Eternal City presents rules for legendary play alongside any Cortex Plus system. Characters draw on the power of archetypes, myth, and history that they embody in a city that is both totally unique and hauntingly familiar. Access the power of your own legend at your own risk, as those that burn brightest are most likely to fade away.​
    Fantasy Heroic Roleplaying by Dave Chalker and Philippe-Antoine Ménard [Heroic]
    In a world of dragons, monsters, traps, and perils of all kinds, the world needs heroes. Trading the capes and eye blasts of super hero roleplaying for armor and arrows, Fantasy Heroic Roleplaying uses fantasy races and classes as power sets, and provides plenty of tools for GMs to use the Doom Pool for dungeon exploration.​

    CHAPTER 3: MODERN

    Ephemereality by Zachery Gaskins [Action]
    Ephemereality takes the confidence scheme experience of Leverage into a surreal realm: the world of lucid dreaming. As investigators (thieves) in a dystopian civilization, the PCs must establish entire worlds using the power of imagination and convince the mark that the dream is real without losing themselves in the process. It may resemble a movie you've seen.​
    Mutant Ninja Animals by Steve Darlington [Action]
    Following the discovery of a way to splice human DNA into that of animals, experiments have produced creatures with human intelligence and semi-human form. Some of these creatures escaped their laboratory prisons. Now they stalk the shadows, strangers and outcasts in a world that fears them. You are one of The Breed.​
    Vampville by Anders Gabrielsson [Drama]
    Strange abilities, dark secrets and twisted relationships entwine in the shadowy world of Vampires. Vampville brings the denizens into the night to the Cortex Plus Drama system, allowing players to confront their darker natures by playing anything from an elder vampire to a human caught up in their world.​
    Backstabbing BFFs by Matthew Gardner [Drama]
    Backstabbing BFFs is a simple hack for Cortex Drama to turn it into a vehicle for petty revenge. From particularly cutthroat school movies to good old-fashioned soap operas, this hack demonstrates how even a small change to the system can drastically shift the tone and direction of your game.​
    Junior Adventurer's Club by Elizabeth Shoemaker Sampat [Action]
    Junior Adventurer's Club helps introduce 4-10 year olds to the concept of roleplaying, and incorporates kid TV-style minigames into problem-solving scenarios.​

    CHAPTER 4: SCIENCE FICTION

    Cyberpunk Overdrive by James Ritter [Drama]
    Cyberpunk Overdrive puts a Smallville spin on the tropes of William Gibson's Neuromancer and Mona Lisa Overdrive.​
    Transhumanism by Dain Lybarger [Drama]
    Transhumanism takes Cortex Plus Drama into the realm of a future that may be closer than we think. What can we become if we set our will and technology to transcending the limitations of the human form? What of the ensuing “human condition”? Who are we, really, when everything that makes us “us” is subject to voluntary change?​
    Mechaville by Joel Shempert [Drama]
    Do you thrill to the space operatic drama and action of Mecha anime? Mechaville provides alternate Pathways and rules elaborations, equipping you to create your own epic of war and sacrifice, bravery and tragedy. Seize hope in a burning fist!​
    Future Born in Pain by Tom Lynch [Action, Drama]
    The Future Born in Pain takes a look on the bridges of utopia-defending starships, last-ditch-hope colony craft and the command centers of politically key space stations, tweaking Cortex Plus to suit TV's most popular science fiction shows.​
    Starship for Hire by Dave Chalker [Action]
    Starship for Hire explores the other side of science fiction quasi-utopias: those who just want nothing more than to make a quick buck. Take your starship, round up a crew, and get ready to take some not-precisely-legal jobs under the nose of a galactic alliance.​
    Episodes at the End of Time by Jim Henley [Action]
    Episodes at the End of Time takes Cortex Plus Action forward to the long twilight of humanity, the "dying earth" setting of classic novels by such authors as Jack Vance, Gene Wolfe, Robert Silverberg and M. John Harrison. A redesigned Situation Generator lets your group get right into the story with zero prep, and develop an evolving cast of player-characters over the course of a campaign.​

    Das sieht doch schon SEHR interessant für die Bastler unter den Cortex-Plus-Freunden aus.
     
    Sylandryl Sternensinger gefällt das.
  7. Zornhau

    Zornhau Freßt NAPALM!

    Nachdem ja ein generisches Cortex-Plus Drama Regelwerk gesichert ist (also Smallville RPG in generisch) gibt es im aktuellen Kickstarter-Update auch noch folgendes:


    Noch zweieinhalb Tage um ca. 4000 Dollar zu mobilisieren und es gibt ENDLICH ein generisches Cortex-Plus Action Regelwerk!


    YEAH! - Es wird also eine - ähnlich wie die Savage Worlds Fan-Lizenz gestaltete - Fan- UND kommerzielle Lizenz für Cortex-Plus geben!

    Das ist für mich sogar noch weitaus erstrebenswerter als ein Cortex-Plus Action Regelwerk.
     
    Teylen und Sylandryl Sternensinger gefällt das.
  8. Teylen

    Teylen Kainit

    Jep, Hipp Hipp Horray :D
    Damit werde ich meinen Pledge doch nicht zurück ziehen :D
     
  9. alexandro

    alexandro Kainskind

    Action Core ist gefunded!
     
  10. Zornhau

    Zornhau Freßt NAPALM!

    Das Cortex Plus Hacker's Guide PREVIEW PDF ist da.

    Noch leere Kapitel sind:

    How to Hack Cortex Plus
    By Cam Banks
    The Basics of Cortex Plus Drama
    By Margaret Weis Productions
    The Basics of Cortex Plus Action
    By Margaret Weis Productions
    The Basics of Cortex Plus Heroic
    By Margaret Weis Productions
    Appendix 1: Dramatic Roleplaying
    Appendix 2: Action Roleplaying
    Appendix 3: Fantasy Heroic Roleplaying

    Alle sonstigen Artikel sind in den bislang 122 Seiten rohen Textes enthalten.
     
  11. Selganor

    Selganor Methusalem

    Wann ist das denn dazugekommen?
    War das angekuendigt?
     
  12. Zornhau

    Zornhau Freßt NAPALM!

    Die waren angekündigt: Siehe diesen Post hier.

    Aber es sind ja jeweils nur ZWEI Seiten! Da sind wirklich nur die "Basics" drin, denke ich mir.
     
  13. alexandro

    alexandro Kainskind

    Inzwischen ist auch der Draft für Cortex+Drama draußen. Bisher sind das 70 (unformatierte) Seiten. Zählt man die 65 von Action und die (bisher) 120+ von den Hauptartikeln da hinzu, so zeichnet sich ab, dass dieses Buch echt FETT wird.

    Im Drama-Draft hätte ich mir allerdings eine etwas ausführlichere Beschreibung der "Pathways" gewünscht (dafür hätte man imo nicht so viele Beispiele für Distinctions bringen müssen).
     
  14. Zornhau

    Zornhau Freßt NAPALM!

    In der Arbeitsfassung steht ja ein Kommentar, demzufolge im Pathways-Kapitel mehr Illustrationen erstellt werden sollen. Das könnte zum besseren Verständnis der Pathways-Charaktererschaffung durchaus helfen.


    Was ich jedoch etwas schade finde:
    Sowohl das Action Roleplaying als auch das Drama Roleplaying sind VERDAMMT NAH an den jeweiligen, settingbezogenen Vorlagen Leverage bzw. Smallville.

    Ich hätte mir wirklich mehr NEUE Ideen, ALTERNATIVEN, OPTIONEN erwartet (von denen es bei Action mehr gab als bei Drama). Und vor allem hätte ich mir aufgrund des Baukasten/Werkzeugkasten-Ansatzes erwartet, daß man mehr "bei der Hand genommen" wird und eine Art "Walkthrough" durch eine Setting-Adaption vorkommt, statt nur Beispielsettings im Endzustand präsentiert zu bekommen.

    Gerade das Offenlegen, welche Art von Überlegungen, welche Fragestellungen und welche Folgen aufgrund der Antworten auf diese Fragestellungen hier anstehen, das wäre für mich ein wünschenswerter Inhalt.
     
  15. alexandro

    alexandro Kainskind

    Das ist doch gerade bei Drama der Fall: unterschiedliche Values (und ihre Bedeutung im Spiel), unterschiedliche Pathways, mit oder ohne Relationships, andere Arten von Stress, Distinctions wie in Smallville oder doch wie in Leverage/MHR...was fehlt denn noch?
     
  16. Selganor

    Selganor Methusalem

    So schlecht ist das nicht. Dann kann man Smallville/Leverage Supplements/Abenteuer/... auch dann noch verwenden wenn die Smallville/Leverage-Regelwerke irgendwann mangels weiterlaufender Lizenzen nicht mehr erhaeltlich sein sollten.

    Ist zwar doof fuer die alten Hasen dass sie damit nicht viel Neues kriegen, aber gut fuer alle noch kommenden Neueinsteiger die die Regelwerke nicht (mehr) kaufen konnten.
     
  17. aikar

    aikar Gott

    Bin leider jetzt erst (lange nach Ende des Kickstarters) auf dieses Product aufmerksam geworden. Gibt es auch eine reguläre Methode um da ran zu kommen (Bitte um Shop-Link) bzw. wird es sie geben oder haben Nicht-Baker Pech gehabt?
     
  18. Selganor

    Selganor Methusalem

    Davon ist auszugehen (mal mindestens als PDF), aber da sie ja noch damit beschaeftigt sind das Buch erstmal fertigzukriegen und jetzt ja erstmal das Firefly RPG rausbringen muessen kann es durchaus noch ein wenig dauern.

    Halte am Besten einen Blick auf diesen Thread und irgendwer wird sich schon melden wenn es konkrete Termine gibt.
     
  19. Sylandryl Sternensinger

    Sylandryl Sternensinger Village Idiot Mitarbeiter

    Für Nicht-Backer soll es gegen August raus kommen. Aber schau mal beim Sphärenmeister vorbei.
     
  20. Teylen

    Teylen Kainit

    Weiß jemand wie man da Adress-Änderungen übermitteln kann?
    Hab sie nun schon 2 mal angeschrieben aber noch keine Reaktion @[email protected]
     

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