AW: KONTAKT - Kode: O.M.E.G.A.
Bei Frage 7 geht es darum wie die Regeln so angelegt wurden dass sie die in 1-6 angesprochenen Ziele erfüllen.
Mal exemplarisch _wie_ man die jeweiligen Ziele unterstützen könnte:
1. What do you imagine the players to do? Are there different roles and responsibilities? If so, which?
I imagine the players to roleplay members of an international, independent Organization, kept in secret by a coalition of powerful governments. They are meant to counter the alien influence on the population by the means of warfare, research and manipulation. Examples for different roles would be: field scientist, grunt, commanding officer, agent. However, the game does NOT use defined player character classes.
(Du beantwortest da #2 und nicht #1 (da geht es darum was die Spieler machen und wie die Aufgabenverteilung aussieht), aber erst mal egal, es geht um die potentiellen Regeln die man daraus ableiten könnte.)
Für die Rollen: Klassensystem, Lifepath mit den angesprochenen Rollen als mögliche Karrieren, Pflichtfeld für die Position des Charakters in der Organisation, Professionspakete in der Charaktererschaffung à Cthulhu-Klassen...
Für die Organisation: Feste Regeln für Support, feste Regeln für Stand in der Organisation,
Für den Abenteuerablauf: Natürlich Regeln für Kriegsführung, Forschung und Manipulation.
2. What do you imagine the protagonists to do?
Mostly, they would be looking into information on alien lifeforms, staying alert for an attack or signs of infiltration. They have access to a global informational network of spies and operatives, and can, dependent on their rank and position, do investigations themselves, similar to the main protagonists from the X-Files.
Regeln und Hinweise für investigatives Spiel jenseits des klassischen "SL füttert euch häppchenweise während man im luftleeren Raum der Regel- und Strukturlosigkeit rumhängt, aber nur so dass ihr den schönen Plot nicht kaputt machen könnt", Regeln für die Nutzung des weltweiten Infonetzwerks.
3. How do you imagine the settting?
It's a realistic near future only 40 years ahead. Imagine advancing megacorporate structures within most states, while many are devastated by natural disasters and crisis. In many countries, war is imminent, while the modern superpowers use propaganda to create the illusion of an utopian society - which is all other than that.
Fa fällt mir auf die schnelle keine Regelung ein.
4. Which of these answers do you consider most important and which do you plan to present in your book?
All of them are of great importance. The quality of a roleplaying game lives of its many aspects. The book deals with history, as well as technological achievements and a detailed part about known alien races.
Ebenso.
5. Who shall play the game where and when?
The game is intended for players with some to lots of experience in sci-fi/dark future RPGs. And I guess they can play whenever they like!
"Whenever" ist sehr weit gefasst, etwa auch als spontanes Conventionspiel das sich ohne jede echte Vorbereitung spielen lässt. Das ist etwas was nur wenige Spiele von sich behaupten können (wie InSpectres das von vorne bis hinten darauf ausgelegt ist, oder CP2020 mit seinen ausgewürfelten Wegwerf-Goons und der ausgefeilten Zufallsbegegnungstabelle).
Alleine dafür müssten schon unterstützende Regeln da sein.
6. How long does it take to play the game? How is it structured?
It is structured similar to most futuristic RPGs, and can be played as single, episodical "adventures", but would be more promising if structured into a larger campaign with implications of the player's actions for future events.
Da könnte man dafür sorgen dass die Regeln zu einem längerfristigen Spiel mit rotem Faden beitragen. Epos macht das etwa mit seinen Nemeseis (die zu töten Endziel jeder Kampagne ist, was mehrere Abenteuer dauern dürfte), Verbesserungssysteme sind auch gut für die Langzeitmotivation, und wenn man die Konsequenzen von Spielerhandlungen irgendwie regeltechnisch absichern könnte wäre das auch nicht schlecht.
Ist etwas klarer wie #7 gemeint ist?