Pathfinder Charaktere zum sofort Losspielen

Greifenklaue

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Da hier fleißig Builds gemacht werden, haben sich die bastler bereit erklärt, auch einige Startcharaktere zum sofort loslegen zu machen. Für Probe- oder Conrunden, evtl. auch als Gefolgsleute oder 1st-Level-(Klassen)-NPC.

Ich wünsche fröhliches Austoben - und werd sicherlich den ein oder anderen nutzen :)
 
AW: [Pathfinder] Charaktere zum sofort Losspielen

Kronag, 1st Level Dwarven Ranger

STR 15
DEX 12
CON 14
INT 12
WIS 16
CHA 10

Senses darkvision 60 ft.; perception +7
Feats Weapon Focus (dwarven waraxe)
Skills Acrobatics -5, Appraise +1 (+3 to determine the price of nonmagical goods that contain precious metals or gemstones), Bluff +0 (+2 against humanoid (reptilian)), Climb* +0, Diplomacy +0, Disguise +0, Escape Artist -5, Fly -5, Handle Animal* +4, Heal* +7, Intimidate +0, Knowledge (dungeoneering)* +5, Knowledge (local) +3 (only to identify creatures of the humanoid (reptilian) type), Knowledge (nature)* +5, Perception* +7 (+9 on checks to potentially notice unusual stonework, such as traps and hidden doors located in stone walls or floors), Ride -5, Sense Motive +3 (+5 against humanoid (reptilian)), Stealth* -1, Survival* +7 (+9 against humanoid (reptilian)), Swim -4
Equipment Scalemail, Heavy Wooden Shield, Dwarven Waraxe, Healer's kit (10 uses), Backpack, Bedroll, Fishhook, Flint and steel, Grappling hook, Rope (silk), Shovel, Waterskin, Explorer's outfit, 5 trail rations, 17 gp, 13 sp.
AC 18 (22 against monsters of the giant subtype), touch 11 (15 against monsters of the giant subtype), flat-footed 17
Melee dwarven waraxe +4 (1d10+2)
CMB +3
CMD 14, 18 against trip or overrun attempts while standing on the ground
Saves Fortitude +4, Reflex +3, Will +3, +2 racial bonus on saving throws against poison, spells, and spell-like abilities
hp 12
Alignment Neutral Good
Deity Torag
Speed 20 ft.
Languages Taldan (Common), Dwarven, Undercommon

Favored Enemy (Ex): Kronag gains a +2 bonus on Bluff, Knowledge, Perception, Sense Motive, and Survival checks against creatures of the humanoid (reptilian) type. Likewise, he gets a +2 bonus on weapon attack and damage rolls against them. A ranger may make Knowledge skill checks untrained when attempting to identify these creatures.

Track (Ex) Kronag adds 1 to Survival skill checks made to follow or identify tracks.

Wild Empathy (Ex) Kronag can improve the initial attitude of an animal. This ability functions just like a Diplomacy check to improve the attitude of a person (see Using Skills). Kronag rolls 1d20 and adds 1 to determine the wild empathy check result. The typical domestic animal has a starting attitude of indifferent, while wild animals are usually unfriendly.
To use wild empathy, Kronag and the animal must be within 30 feet of one another under normal visibility conditions. Generally, influencing an animal in this way takes 1 minute, but, as with influencing people, it might take more or less time.
Kronag can also use this ability to influence a magical beast with an Intelligence score of 1 or 2, but he takes a –4 penalty on the check.

Hatred (Ex) Kronag receives a +1 bonus on attack rolls against humanoid creatures of the orc and goblinoid subtypes due to his special training against these hated foes.

Stonecunning (Ex) Kronag receives a +2 bonus on Perception checks to potentially notice unusual stonework, such as traps and hidden doors located in stone walls or floors. He receives a check to notice such features whenever they pass within 10 feet of them, whether or not he is actively looking.

Kronag war ursprünglich Mitglied eines zwergischen Kommandos zur Eindämmung von Troglodyten die für den Geschmack von Kronags Clan zu weit nach oben vordrangen. Zunächst verlief die Aktion gut und die Troglodyten konnten zurückgedrängt werden. Allerdings geriet die Truppe bei dem Versuch nachzusetzen in einen Hinterhalt und fast die Hälfte ihrer Mitglieder, inklusive des von Kronag sehr geschätzten Anführers Odol, kam ums Leben. Zwar gelang es den Überlebenden schließlich die Angreifer zu besiegen und die Gefallenen nach oben zu schaffen, dennoch bedeutete dies das Ende der Operation da anscheinend die Troglodyten vorerst ihre Vorstöße aufgegeben hatten.
Wissend, dass er alleine kaum eine Chance gegen eine Übermacht von Troglodyten haben würde, zog Kronag es vor, sein Glück in den Weiten Avistans zu versuchen und später mit mehr Erfahrung, besserer Ausrüstung und möglichst auch mit Unterstützung den Troglodyten den Rest zu geben.
Kronag ist insgesamt für zwergische Verhältnisse durchaus aufgeschlossen (von seiner Abneigung gegen Reptiloide, Goblinoide und Orks einmal abgesehen).
 
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