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Wil Wheaton sagt:
“By putting aside simple narrative storytelling and replacing it with detailed description, the RPG offers the total immersion in an imaginary world so valued by geek readers. The elaboration of leading characters, political factions and major historical events is sometimes a very dry exercise in world building, but done with enough skill it can spark a deeply satisfying response”
http://wilwheaton.net/2015/06/the-joy-of-reading-rpg-books/
Aber was sind jetzt gute RPG-Bücher? Wie müssen sie geschrieben sein, dass sie nicht dry, sondern joy sind?
Ja wenn der primäre Zweck der Bücher sogar nur das Lesen sei (und das Spielen damit nur ein Benefit), wie müssten die Bücher dann aussehen?
“By putting aside simple narrative storytelling and replacing it with detailed description, the RPG offers the total immersion in an imaginary world so valued by geek readers. The elaboration of leading characters, political factions and major historical events is sometimes a very dry exercise in world building, but done with enough skill it can spark a deeply satisfying response”
http://wilwheaton.net/2015/06/the-joy-of-reading-rpg-books/
Aber was sind jetzt gute RPG-Bücher? Wie müssen sie geschrieben sein, dass sie nicht dry, sondern joy sind?
Ja wenn der primäre Zweck der Bücher sogar nur das Lesen sei (und das Spielen damit nur ein Benefit), wie müssten die Bücher dann aussehen?