derfinsterling
Neugeborener
- Registriert
- 24. September 2007
- Beiträge
- 532
Auf der PEG Homepage gibts ein PDF mit ein paar Erklärungen und Erläuterungen - und einer etwas härteren Inc Tabelle. Sozusagen: Back to the roots... ;-)
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Natürlich.Werden die SW:EX-Errata in die SW-GE-Errata aufgenommen?
Wird mit entsprechendem Vermerk aufgenommen. Dementsprechend werden wir bei Gelegenheit auch die (frisch veröffentlichten) SL-Schirm-Einschübe anpassen.Was passiert dann mit der Incapacitation Regel?
Natürlich.
Wird mit entsprechendem Vermerk aufgenommen. Dementsprechend werden wir bei Gelegenheit auch die (frisch veröffentlichten) SL-Schirm-Einschübe anpassen.
Was ist mit Untoten oder anderen Gegnern, die sicher NICHT "mit letzter Willenskraft um ihr Leben bangen"?
Also irgendwann MUSST Du sie dann mal ausprobieren.
Er sprach wjunky an. Und wenn man SW Settings bastelt sollte man entweder eine eigene Incap-Tabell mitliefern oder man muss wissen wie die Offiziellen Regeln mit dem Setting funktionieren , ne?Und wer will mich dazu zwingen?
Da kannst Du aber auch grau darüber werden, denn...Mir graut es schon, wenn ich die in meiner Hellfrost-Runde einsetzen sollte.
:dwarf: OVER. YOUR. COLD. DEAD. BODY.Da werde ich sie aber mal antesten...
Das ist KORREKT.Und wenn man SW Settings bastelt sollte man entweder eine eigene Incap-Tabell mitliefern oder man muss wissen wie die Offiziellen Regeln mit dem Setting funktionieren , ne?
Hab ich da ein leises "Mami" gehört?aladin: Schon beim Versuch diese Regel-ÄNDERUNG in unserer HF-Runde vorzuschlagen, darfst Du barfuß auf hunderten glühender Stahl-W4 tanzen. :dwarf2:
Nein. Du hast da ein lautes :flamethrow: FRISS NAPALM!!! gehört.Hab ich da ein leises "Mami" gehört?
Und man vergleiche:Clint schrieb:First, let’s consider the core rule to be “Savage” Incapacitation.
Heroic Incapacitation – Ignore Wound Modifiers on any Incapacitation roll. Hard to Kill instead provides a +2 bonus to Incapacitation rolls. Instant death is much more unlikely, but still a possibility for some concern.
Cinematic Incapacitation – All results on the Incapacitation table are moved down one category. So a critical failure acts as a Failure, a failure acts as a Success, and a success provides the same effect as a Raise. This makes death and permanent injuries almost non-existent, and a Wild Card is either going to be knocked out or stay in the fight with a minor injury.
It’s Good To Be The Hero Option – Not so much a rule on its own, but a variant that could be applied to the Heroic or Cinematic rules. In this version, the altered Incapacitation rules only apply to the player characters; NPCs (villains and allies) use the standard rules and are much more likely to die.
Harsh Incapacitation – All results on the Incapacitation table are moved up one category. Instant death now occurs on any failure. A success acts as a Failure, a raise acts as a Success, and the Raise result is either dropped or requires two raises to achieve. Aftermath for Extras works similarly where a raise is required to be alive but Incapacitated and anything lower means death. Surviving Incapacitation in this game is a rare event and those that do will often have the permanent injuries to show for it.
Cartoon Incapacitation – All damage is treated as nonlethal. It may look deadly, but no one is ever killed just knocked unconscious for a period of time. [Hard to Kill may be renamed Hard to Take Down.]
SW Revised Ed. Regelwerk schrieb:Savage Worlds provides the core rules for any setting, but to really make your game fit the world, you might occasionally want to alter things a bit. In a cinematic campaign, for example, you might want to waive some of the requirements for Edges. Or you might decide heroes
never actualy die, they’re just “knocked out” if they’re ever put down.
Below are a number of Setting Rules you might find helpful when creating your own settings.
[...]
Heroic Endings
Heroes never die from attacks—they’re just knocked unconscious, left for dead, or otherwise Incapacitated.
Actually killing a hero requires a deliberate act on the part of some nefarious villain. Even then, most foes are more likely to put the character in an “inescapable” death trap than slit an unconscious hero’s throat.
Heroes can also die in acts of extreme sacrifice. A caped crusader who rides a doomsday missile to keep it from heading toward civilians might be dead—but he might also somehow survive. Such calls are entirely up to the Game Master and whatever outcome makes for the the best story.
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