Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Anmerkung: This feature may not be available in some browsers.
... es geht dir doch hier um Fantasywesen mit ihrer eigenen settingspezifischen Mythologie. Die Standardregeln haben damit doch gar nichts zu tun. Da ist es völlig egal was diese Regeln besagen (ist es bei Menschen eigentlich auch, Hauptsache es paßt ins Setting/Genre). Vampire verhungern dann, wenn es das Setting vorgibt. Ich kenn mich diesbezüglich bei Shadowrun nicht aus, aber du schreibst ja selbst:Mir wäre es schon wichtig gewesen da ich auf die regel verweisen wollte, wenn ghule und vampire in meiner shadowrun conversion verhungern wenn sie nicht genügend blut/fleisch bekommen. Und die verhungern ganz schön lange und nach der regel bist du in 2 tagen tod wenn nichts isst.
Dann ändere halt die Regeln. Nutze die bestehenden Regeln und erhöhe die Zeiträume (1x Würfeln /3 Tag, oder mehr oder weniger?!), bis es für Shadowrunvampire und -gouhle ungefähr paßt (wenn es nötig ist dann auch in zwei Versionen, falls zwischen den Wesen diesbezüglich Unterschiede bestehen und es fürs Spiel wichtig ist).Und die verhungern ganz schön lang...
Cutter XXIII schrieb:Since no one has said it yet, I'll put in the obligatory suggestion to try it in play before you houserule it.
Two reasons: I think that in actual play, it's likely to take a Wild Card longer than three days to actually die of hunger (due to the relative ease of succeeding on a simple Vigor check, combined with access to bennies [and spells like Succor -- Ed]).
Secondly, while stretching out the "dying from hunger" timeframe seems to make more "realistic" sense, in effect it removes the threat from most gameplay. Playing through two or more weeks of in-game starvation and scrounging for food isn't likely to be an action-packed experience at the game table.
Clint schrieb:I'd say the original poster's idea had the best merit for "realism." Make the initial roll as listed until the first fatigue level is gained, and then switch to a roll per 5 days or weekly. Also covers the fact that when the body enters "starvation mode" (loses a level of Fatigue), it alters how it works.
Of course, using those rules potentially means adding others as well. After the Fatigue level is gained, characters won't be able to exert themselves as long, will require more rest, and will have to make rolls for actions that don't normally require them.
Also, the Survival skill will have to be altered somewhat to account for rolls per week instead of per day, as it doesn't really make sense to make daily rolls to find food and weekly rolls to avoid hunger. The previous issues should probably impact that roll.
Clint schrieb:Point is, as Matt said, it's not realistic hunger; it's game-relevant hunger. Even then, it's hunger for games where hunger isn't major issue except maybe on a specific occastion. If it were a big deal in the setting (like for post-apocalyptic for example), then Setting Rules related to it (and Survival) would be very likely.
Deadlands, im Great Maze Gebiet. STÄNDIG! (Ist ja wirklich leicht dort zu verdursten, ohne Trinkwasservorkommen. Und zu beißen gibt es dort auch nichts.)Wann wurden Hunger und Durstregeln überhaupt extensiv in Eurem Spiel angewandt?
Deadlands, im Great Maze Gebiet. STÄNDIG! (Ist ja wirklich leicht dort zu verdursten, ohne Trinkwasservorkommen. Und zu beißen gibt es dort auch nichts.)
Hab ich schon verstanden.
Werde es dann so machen wie vorgeschlagen. Sprich, wenn es eine relevanz hat. Also den Charakter (sofern es dazu kommt das jemand zu einem Vampir/Guhl verwandelt wird) eine Überlebensprobe würfeln um sich sein tägliches Essen zu "fangen" (oder entsprechende Verbindungen zum Schlachter seines Vertrauens).
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.