Silvermane
Wahnsinniger
- Registriert
- 22. Februar 2004
- Beiträge
- 5.750
AW: Shadowrun 4.0
Da das neue Limit für Skills und Attribute recht niedrig ausfällt sind kleinere Katastrophen wohl an der Tagesordnung, speziell bei niedrigen Skills. Ich weiß nicht ob ich darüber glücklich sein soll, das die Chars jetzt totale Fluppen sind, die regelmäßig Sachen verbocken.
Ein Reflexbooster verbessert also nicht die etwa Initiative, sonder gibt mehr Aktionen. Herrlich sinnig, und von ungebrochenem Munchkinpotential. Don't leave home without one, kids!
Ohhhh, NEO! Ich glaube mein Frühstück will gerade wieder raus.
Die sinnlose Munchkinbegrenzungsmaßnahme ist also auch wieder drin. Wetten es kommen bald die Regeln für Chars mit negativer Essenz?
Unelegant und fummelig, IMHO. Ausserdem heißt es, das Leute mit weniger Aktionen als der Schütze schon so gut wie automatisch getroffen werden, da sie keine Aktionen mit Dodge verbraten können.
Spart euch die Betäubungsmunition, Leute. Eine leichte MP auf Dauerfeuer knockt die Wachen mit den schweren Westen zuverlässig aus.
Ziemliche Verschlimmbesserung. Das laß ich im Regal.
-Silver
The Rule of One is triggered more frequently now. I don't know about you guys, but I've been playing Shadowrun for umpteen years now, and the Rule of One has come up a grand total of three times in all the games I've run or played in, and one of those three was because the player was only rolling two dice to start with. Since we're evil and like to screw with the players, we decided that the rule of one should come up more often.
Da das neue Limit für Skills und Attribute recht niedrig ausfällt sind kleinere Katastrophen wohl an der Tagesordnung, speziell bei niedrigen Skills. Ich weiß nicht ob ich darüber glücklich sein soll, das die Chars jetzt totale Fluppen sind, die regelmäßig Sachen verbocken.
Characters no longer have a random number of initiative passes, or actions, per turn. Instead they have a fixed number based on any cyber, gear, or active magic. Normal unmodified metahumans have a single initiative pass, while things like wire reflexes will give an extra initaitive pass or three. So someone with wired reflexes 2 will get 2 additional passes, and will have three actions every turn.
Ein Reflexbooster verbessert also nicht die etwa Initiative, sonder gibt mehr Aktionen. Herrlich sinnig, und von ungebrochenem Munchkinpotential. Don't leave home without one, kids!
Technomancers are neat in that they can hack without the use of hardware, if they need to. their brain is configured to detect Augmented Reality and to connect to other systems wirelessly. They would still use a commlink to store data and the link, but they don't need it for programs or anything.
Ohhhh, NEO! Ich glaube mein Frühstück will gerade wieder raus.
Bioware and Cyberware both cost essence now, but the lesser of the two counts for half. So if you have 4 points of Bioware, and 2 points of Cyber, it costs you 5 essence total.
Die sinnlose Munchkinbegrenzungsmaßnahme ist also auch wieder drin. Wetten es kommen bald die Regeln für Chars mit negativer Essenz?
For bullets, it's a little nastier becuase it's hard to didge bullets, espeically if you aren't paying full attention to them. So you don't normally get your didge against ranged combat, though you always get your Reaction dice to resist with, On your turn you can choose to dodge, which allows you to roll Dodge + Reaction for the rest of the turn. A character can also declare a dodge when it's not his turn, though this uses up his next action.
Unelegant und fummelig, IMHO. Ausserdem heißt es, das Leute mit weniger Aktionen als der Schütze schon so gut wie automatisch getroffen werden, da sie keine Aktionen mit Dodge verbraten können.
Because my modified DV doesn't beat your modified Armor, the bullet doesn't penetgrate and do physical damage. instead the bullets impacts off the armor and causes bruising damage, possibly a fracted ribs. You still have to resist the full amount of damage, and wound modifiers are just as useful regardless of whether they're phsyical or stun. And an unconscious mook is just as out of the fight as a dead one, so this doesn't make combat less effective.
Spart euch die Betäubungsmunition, Leute. Eine leichte MP auf Dauerfeuer knockt die Wachen mit den schweren Westen zuverlässig aus.
Ziemliche Verschlimmbesserung. Das laß ich im Regal.
-Silver