Hellfrost [Hellfrost] Eiskalt erwischt!

Inhalt von Region Guide #42: SUTMARK

Inhalt von REGION GUIDE #42: SUTMARK

READY FOR EDITING

Introduction
Social Hierarchy

  • The Division of Land
  • Justice
Education
Religion
Military
Trade & Tribute
Architecture
Major Locales

  • Ironguard Fort
  • The Lost Hold
  • Sunblade Temple
  • Tomb of the Unknown Kings
Why Come Here?

SIDEBARS
Rules of the Realm
_________________
Wiggy
TAG Creative Director
wiggy@tripleacegames.com

 
Inhalt von Region Guide #43: ANGARION

nhalt von REGION GUIDE #43: ANGARION

READY FOR EDITING

Introduction

  • Origin of the Elves
Social Hierarchy

  • The Fey Nobility
Education
Religion

  • Funerary Customs
Military
Trade & Tribute
Architecture
Major Locales

  • The Forbidden Ruins
  • Forest Giant Hold
  • Orc Nests
  • Web Wood
  • White Death Forest

SIDEBARS
Rules of the Realm
_________________
Wiggy
TAG Creative Director
wiggy@tripleacegames.com

 
Inhalt von Region Guide #44: THE BORDERLANDS

Inhalt von REGION GUIDE #44: THE BORDERLANDS

READY FOR EDITING

Introduction
Trade & Tribute
Major Locales

  • Blair Claigionn
  • The Blood Wall
  • Doiregart
  • God Wound Village
  • Karad Narog
  • Pig Fort
  • Piper's Hill
  • Stormridge
  • Thiefton
People of Note

  • Neve
  • Seanachie
  • Volas Meata-Garg

SIDEBARS
Rules of the Realm
The Dragon Guard
_________________
Wiggy
TAG Creative Director
wiggy@tripleacegames.com

 
Region Guides enden mit Band 44...

And that, folks, is that! With the exception of the final two, all the Region Guides that are going to be released are written. A total of 426 pages of additional Hellfrost material for you to play with.
_________________
Wiggy
TAG Creative Director
wiggy@tripleacegames.com

 
AW: Region Guides enden mit Band 44...

So, und nun bitte als Hardcover zu erschwinglichem Preis :)
 
AW: [Hellfrost] Eiskalt erwischt!

Ob HC der Region Guides erscheinen werden, entscheidet sich nachdem die restlichen 16 PDFs erschienen sind, und das wird wohl noch bis etwa März 2011 dauern.

Die Zielsetzung der RG war ja, dass sich die Leute die Regionen zusammenkaufen können, die sie auch wirklich bespielen wollen. Und da wären die HC letzlich etwas kontraproduktiv. Prinzipiell wäre ich auch für Sammelbände, aber ich weiss nicht ob ich für 4 Einzelbände bzw. einen dicken Band rund 80 Euro auf den Tisch blättern wollte, wenn ich nur einen Teil der Welt bespielte. Für jene, die eh alle RGs haben wollen, sind Sammelbände in jedem Falle günstiger.

Momentan stehen aber ersteinmal die Hellfrost Rassilon Expansion und dann wohl Hellfrost Encounters Book 2 auf dem Programm. Und dann stehen ja noch ein halbes Dutzend Abenteuer aus. Die nicht in den RG erweiterten Regionen sind auch nicht vergessen, und Erweiterungen für den Ost- und den Südkontinent sind ja auch noch angedacht. Und Wiggy hat noch einige andere Ideen zu Hellfrost in petto. Es könnte sogar sein, das die Reihe der Region Guides irgendwann sogar noch um ein paar Bände fortgeführt wird.

Mit den RG Sammelbänden würde ich also - wenn überhaupt - frühestens in etwa 1 Jahr rechnen. Sagt aber niemals nie...
 
AW: [Hellfrost] Eiskalt erwischt!

Nun sind alle 44 Region Guides geschrieben und harren ihrer Veröffentlichung.

;)
 
AW: [Hellfrost] Eiskalt erwischt!

Ob HC der Region Guides erscheinen werden, entscheidet sich nachdem die restlichen 16 PDFs erschienen sind, und das wird wohl noch bis etwa März 2011 dauern.

Die Zielsetzung der RG war ja, dass sich die Leute die Regionen zusammenkaufen können, die sie auch wirklich bespielen wollen. Und da wären die HC letzlich etwas kontraproduktiv. Prinzipiell wäre ich auch für Sammelbände, aber ich weiss nicht ob ich für 4 Einzelbände bzw. einen dicken Band rund 80 Euro auf den Tisch blättern wollte, wenn ich nur einen Teil der Welt bespielte. Für jene, die eh alle RGs haben wollen, sind Sammelbände in jedem Falle günstiger..

Ich finde das Argument mit dem "zusammenkaufen was man bespielt" zieht bei den HF RGs nicht wirklich (obwohl es immer wieder verwendet wird). Spätestens dann wenn einer Deiner Spieler Götter und andere Settinginfos aus dem Hut zieht, die er (aber nicht Du) gekauft hat, überlegst Du es Dir.

Das " nur Zusammenkaufen was man bespielt..." zieht vielleicht bei Teenagern, die die Auswahl haben, Omas Taschengeld in HF RGs anlegen, aber doch nicht bei echten Rollenspielern die ein handelsübliches Einkommen zur Verfügung haben und denen die 2,50 Euro für den wöchentlichen RG Fix egal sind.
 
AW: [Hellfrost] Eiskalt erwischt!

Der Spieler kann keine Götter und Infos aus dem Hut ziehen, schließlich bin ich ja der Spielleiter und unterliegen letzlich meiner Zustimmung. Wenn er also damit ankäme, würde ich mir zwischen den Sitzungen seinen Ausdruck durchlesen und dann entscheiden. Solche Rules Lawyer bekämen ansonsten während des Spiels einen Benny abgenommen. Sowas macht man zwischen den Runden. Dieses Argument zieht genausowenig...

Und du wirst dich wundern, wie selektiv selbst "echte" Rollenspieler mit handelsüblichem Einkommen einkaufen können. Man legt sich ja auch nicht ungefragt alles zu, was zu SW rauskommt, oder? Die RG werden etwa auch von SW-Fremden gekauft, die sich die Teile ob des Preises für Homebrews zulegen. Und die sind mal selektiv...

Ausserdem gehe ich bei einem Spielleiter davon aus, das er eher zu jenen gehört, die alles haben wollen.
 
AW: [Hellfrost] Eiskalt erwischt!

OT: Nachdem Wiggy es im TAG-Forum heute aus seinem Ärmel geschüttelt hat, kann ich es hier ja nun auch mitteilen.

Nach der Rassilon Expansion im Dezember 2010 kommt voraussichtlich nächstes Jahr eine Erweiterung über Dämonologen, ihre Bindungen zu den Kulten, den Abyss und den ganzen Rest. Näheres, wenn der Text im Wesentlichen geschrieben ist - was bei Wiggy verdammt schnell gehen kann.
 
Inhalt von Region Guide #45: THE ABYSS

Erstens kommt es schneller und zweitens anders als man denkt. Band 45 ist nun DEFINITIV der letzte Region Guide!

Das ist kein Regionenband, um Abenteuer IM Abyss zu erleben, sondern mit Kreaturen aus dem Abyss, die es auf welchen Weg auch immer nach Rassilon geschafft haben. Es geht um Kultisten, Mystiker des Schwarzen Schüssels und Dämonologen. Die Dämonenlords werden ohne Stats angegeben, da sie selbst während des Dämonentorkrieges vor 900 Jahren nicht direkt in Erscheinung traten.

Wer übrigens die verschiedenen Infos im Gazetteer und den Region Guides zusammengepuzzelt hat, ahnt das Dämonologen auf dem "feurigen" Südkontinent eine weitaus wichtigere Rolle spielen werden...

Inhalt von REGION GUIDE #45: THE ABYSS

READY FOR EDITING

Introduction

  • What's in a Name?
The Abyss

  • Origin of Demons
  • The Nature of the Abyss
- Why are Souls Sent Here?
- A Realm for all Sinners
  • Demons & Mortality
Demonic Cults

  • Arcane Background (Demonist)
  • Dark Pacts
Demon Lords

  • Andhaka, the Indomitable Will
  • Greathig, Lord of Plenty
  • Jarnbavix, the Shrieking Storm
  • Steriklus, Father of Pox
  • Yalkeena, Queen of the Succubi
Demons & Demonists

  • Chaos
  • Fear
  • Fetter Hound
  • Madness
  • Nagal
  • Rage
  • Rune-Carved
  • Screaming
  • Time (included for completeness)
  • Cultist

SIDEBARS
Gods & Demons
making Other Demons
_________________
Wiggy
TAG Creative Director
wiggy@tripleacegames.com

 
Region Guide #30: BARONY OF TROND erschienen!


Hellfrost Region Guide #30: BARONY OF TROND
Model: TAG31230
Author: Paul "Wiggy" Wade-Williams
Page Count: 6
Price: €1.30 (TAG), €1.45 (DriveThruRPG)


The small barony of Trond is a vital link in the Low Winterlands’ trade network, yet it is one which enjoys only a fragile existence. Effectively held to ransom by neighboring Cul, resentment is growing at the expanding power of the frostborn. Racial tension simmers just below the surface, but it could soon spill out into open aggression.

 
Region Guide #31: THE CAIRN LANDS erschienen!


Hellfrost Region Guide #31: THE CAIRN LANDS
Model: TAG31231
Author: Paul "Wiggy" Wade-Williams
Page Count: 6
Price: €1.30 (TAG), €1.52 (DriveThruRPG)


The Cairn Lands were once the home of the Vindari, an ancient culture which exists today only as faded inscriptions on the walls of crumbling ruins and barrow mounds. Today, this largely unsettled land is a rural backwater, famous for little save the Cairn Hills, that dark upland amid whose valleys walk the restless dead.

 
Region Guide #32: COGLELUND erschienen!


Hellfrost Region Guide #32: COGLELUND
Model: TAG31232
Author: Paul "Wiggy" Wade-Williams
Page Count: 6
Price: €1.30 (TAG), €1.48 (DriveThruRPG)


Having grown rich on the backs of others’ labors, Coglelund continues to thrive by serving as a mercantile center. Coglelund promises status to anyone who can afford it, but for most it is a dream. While the rich play and the citizens toil, the cult of Vali feeds the corruption gnawing at the land’s already rotten core. This supplement expands on material in the Hellfrost Gazetteer.

 
Region Guide #33: FREETOWN erschienen!


Hellfrost Region Guide #33: FREETOWN
Model: TAG31233
Author: Paul "Wiggy" Wade-Williams
Page Count: 6
Price: €1.30 (TAG), €1.51 (DriveThruRPG)


Only those looking for trouble or illegal goods bother to visit the wretched den of thieves, murderers, smugglers, and beggars that is Freetown. Ruled by the mysterious Lord Blackhand, the city-port is a cesspit of civilization, yet it continues to grow and prosper. This supplement scratches away the veneer of civility to look at the infamous city of crime.

 
AW: Region Guide #34: THE FROZEN FOREST erschienen!


Hellfrost Region Guide #34: THE FROZEN FOREST
Model: TAG31234
Author: Paul "Wiggy" Wade-Williams
Page Count: 6
Price: €1.04 (20% off, TAG), €1.21 (20% off, DriveThruRPG)


Nestled beneath the Icewall and wrapped around the Scythe Mountains, the vast expanse of the Frozen Forest is a lifeless realm locked in endless winter. Once a major realm for the taiga elves, it is now a frozen hell, wracked by deadly blizzards and the maddening Hellfrost Wind. Few venture deep into its depths, and even fewer return to speak of the terrors and secrets they have witnessed.

 
AW: Region Guide #35: THE GIANT'S THRONE erschienen!


Hellfrost Region Guide #35: THE GIANT'S THRONE
Model: TAG31235
Author: Paul "Wiggy" Wade-Williams
Page Count: 6
Price: €1.30 (TAG), €1.49 (DriveThruRPG)


For 40 years the inhabitants of the Giant's Throne have been gathering their strength in preparation for a major invasion. Though an ill-fated attempt to invade the western Low Winterlands was recently thwarted at Watchgap Fort, the frost giant ruler, King Kaldr, has not given up his dreams of stamping his authority over the surrounding lands. From his windswept fortress, the icy king watches over a frigid domain of rival orc tribes and barren jagged peaks.

 
Region Guide #36: THE GLITTERSANDS erschienen!


Hellfrost Region Guide #36: THE GLITTERSANDS
Model: TAG31236
Author: Paul "Wiggy" Wade-Williams
Page Count: 6
Price: €1.30 (TAG), €1.45 (DriveThruRPG)


Surrounded by mountains and sea, the Glittersands is an isolated realm, a cold desert broken only by melted stone ruins and the great dunes that rise in the west. An inhospitable wilderness of unnatural origin infested with orcs, trolls, and giants, the frost-covered sands are nonetheless home to sturdy souls.

 
Region Guide #37: HELDALUND erschienen!


Hellfrost Region Guide #37: HELDALUND
Model: TAG31237
Author: Paul "Wiggy" Wade-Williams
Page Count: 6
Price: €1.30 (TAG), €1.46 (DriveThruRPG)


Heldalund is a demoralized nation. Orcs control the northern reaches and the second largest town, Hellfrost dragons circle in the west, the army has withered to a shadow of its former self, and trade has been crippled by a loss of exports and high taxation in Cul. Heldalund stands on the brink of disaster, but all is not yet lost.

 
Zurück
Oben Unten