Savage Creatures of the Night

Toa

In Dubio Pro Rex
Registriert
17. März 2005
Beiträge
6.034
Da ich für meine Los-Angeles-Runde einige Biester aus GURPS Creatures of the Night savagen werde, dachte ich mir daß ich meine Früchtchen ja auch hier der Öffentlichkeit präsentieren kann. Für den Hintergrund der entsprechenden Kreatur muß ich leider auf das entsprechende GURPS-Quellenbuch verweisen, ich liefere nur die spielrelevanten Werte.

Folge 1:

BRACKISH HOUND
Attributes: Agility d8, Smarts d6(A), Spirit d6, Strength d10, Vigor d6
Skills: Fighting d6, Guts d6, Notice d10
Pace: 8; Parry: 5; Toughness: 6
Special Abilities
  • Bite: Str+1.
  • Fleet Footed: Brackish Hounds roll a d10 when running instead of a d6.
  • Go for the Throat: Brackish Hounds instinctively go for an opponent's soft spots. With a raise on its attack roll, it hits the target's most weakly-armored location.
  • Infection: Victims who suffer a Wound have to make a Vigor roll or start bleeding out. They have to make a Vigor roll at the start of each combat round or gain another wound. Should this put them above three Wounds, they are considered Bleeding Out on the Knockout Blow table, except they don't have to roll on the Injury Table and a raise won't end the Bleeding Out condition. The bleeding can only be stopped through arcane Healing or by killing the Brackish Hound that caused the Wound.
  • Size -1: Brackish Hounds are relatively small creatures.
  • Undead: +2 Toughness. +2 to recover from being Shaken. Called shots do no extra damage. Arrows, bullets, and other piercing attacks do half-damage.

Anmerkungen: Überlege noch Extras, die von Brackish Hounds plattgemacht wurden, einen Modifikator von -1 oder -2 auf ihren Post-Combat-Roll zu verpassen. Übrigens eignet sich eine Bag o' Zombie Dogs vom Brettspiel Zombies! hervorragend für ein beliebig großes Rudel. ;)
 
Zurück
Oben Unten