Neues Vampire: Die Maskerade Spiel

Teylen

Kainit
Registriert
16. August 2007
Beiträge
10.834
Justin Achilli hat über Facebook verkündet das er von CCP die Rechte erhalten hat die Spielidee für V:tM die er entwickelt und weitestgehend schon geschrieben hat umzusetzten.

Das Spiel wird in der Art von Party-Spielen wie "Mafia" oder "The Resistance" gestaltet werden, ein Spielprinzip das in Deutschland wohl am prominentesten mit "Werewölfe vom Düsterwald" vertreten ist.
Die Regeln sind dementsprechend weniger umfangreich als bei einem normalen Rollenspiel, es werden keine Würfel benötigt, es hat eine Spielzeit von etwa 1 Stunde für eine Runde und konzentriert sich auf das politische Spiel, also Intrigen und Allianzen.

Es sollte einerseits für sich stehen können, andererseits ist es als eine Art Türöffner für neue V:tM Spieler dienen, letztlich als kleines Warm-Up für P&P Runden dienen können.

Derzeit läuft wohl noch der Playtest. Ich bin gespannt :)

 
Es gibt ein mehr an Infos zu dem Spiel.
Einmal von Justin Achillis Blog zitiert:

What is the Prince’s Gambit?
23 January 2015 / jachilli

You are a vampire; you own the night. And you’re not alone. There are others of you out there, the Kindred as you call yourselves, and your world is one of secret sects and hidden agendas. Some of you belong to the Camarilla, the aristocracy of the undead, holding yourselves above the mortal world in an ivory tower. Others of you belong to the Sabbat, a medieval death cult that believes the living are little more than animal to be fed from.

But who can you trust? You’re all blood-drinking monsters, after all. Your loyalty to your sect is a secret, and those who make a grand show of fidelity may be hiding ambitions of their own.



Vampire: Prince’s Gambit is a social deduction game in which a number of players seek to bolster the Prince’s claim to praxis, the right to rule her domain. That’s no mean task, though, as traitors lurk among these Kindred. The city’s Camarilla has been infiltrated by the Sabbat, who aim to topple the Prince and claim the city for their own.

Inspired by games like the Prisoner’s Dilemma, Diplomacy, Mafia, and the Resistance, Vampire: Prince’s Gambit hides a number of betrayers among a number of vampires loyal to the Prince’s cause. The hitch is that the traitors know who each other are while the loyal Kindred must trust their wits and instinct in order to discern who’s acting in their same interest and who’s trying to subvert the Prince’s will.

In Vampire: Prince’s Gambit, you might encounter situations like these:

Draft one is done and playable, which I’m going to make available via Open Development after a few loose ends are tied up. Development commentary will be collected at the Onyx Path website, as well, so keep an eye on that if you don’t already.

The game is built for 5-10 players, and while it’s not a “roleplaying” game per se, I think it’ll provide great opportunties to indulge in as much or as little characterization as individual players prefer. If you like, go all the way: Speak in character, wear a costume, and really dig into the role. Or you can simply play to your hidden loyalty and let your actions in-game speak for you.

Vampire: Prince’s Gambit is designed for sessions of 30 minutes to an hour, and to offer just a taste of the high politics and low treachery of the world of the Kindred. It’s a great game to play before a traditional RPG session starts, or at a convention or party with new or old friends.
 
Zurück
Oben Unten