Die Arkane Akademie

Infernal Teddy

mag Caninchen
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Ich dachte, ich erstelle mal einen Thread zum diskutieren über Rotes und Arcana. Stellt doch hier eure selbsterstellten Rotes vor, oder stellt eure Fragen zur Magie in Mage: The Awakening. Hoffnung des Thread-Erstellers (Also Meine) ist es, das wir es hier schaffen, eine art "Magische Bibliothek" zu erstellen.


*Ahem* Ich fange mal ganz klein an: Wie sollten Rotes zur Wetterkontrolle aussehen?
 
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Da würde ich sagen entweder Forces oder Matter.
Am besten wäre natürlich eine zusammenstellung von beiden ich denke da an Forces 3 und Matter 3.
Wegen kontrollen Elektrischer entladungen sowie kontrolle über Wasser und Wind.
 
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*Ahem* Ich fange mal ganz klein an: Wie sollten Rotes zur Wetterkontrolle aussehen?
Was genau versuchst du zu erreichen? "Change Weather" (Forces 4) und "Adverse Weather" (Forces 5) sollten IMHO die wichtigsten Aspekte abdecken.
Am besten wäre natürlich eine zusammenstellung von beiden ich denke da an Forces 3 und Matter 3.
Wegen kontrollen Elektrischer entladungen sowie kontrolle über Wasser und Wind.
Ich denke, Matter hat in dieser Sache relativ wenig am Hut. Insbesondere listet das Arcanum "Forces" in seiner Beschreibung sogar "weather", von daher wird es wohl oder übel ausreichen ;)

Ansonsten dürfte ich auch noch den einen oder anderen Spell herumliegen haben; allerdings waren ihre Einsatzgebiete - weil kreative, improvisierte Magie - hauptsächlich nur für den ad hoc Fall nützlich und dürften für den allgemeinen Fall weniger sinnvoll aussehen ;)
 
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*Rotanlauf* Hätte wohl doch nicht mitten im rotes-teil des buxhes einschlafen sollen... Danke!

Naja, und ich denke, wir können hier alle Spells gebrauchen / zusammentragen. Mir ging es wirklich darum, eine ergänzende auswahl zusammenzutragen...
 
AW: Die Arkane Akademie

Ich hätte sonst noch tatsächlich etwas beizusteuern. Der Zauberspruch ist aber noch sehr Work-in-Progress und ich würde es begrüßen, wenn ihr ihn euch anseht und konstruktive Verbesserungsvorschläge/Kritik einbringt.

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Conscience Transfer (Mind •••• to , Spirit •)

The caster is able to transfer his whole soul into a creature within sensory range. This might either be a small mammal, like a cat or even a panther, or another human with higher knowledge of the Mind Arcanum.

Practice: Patterning

Action: Instant, resisted and contested

Duration: Lasting

Aspect: Covert

Cost: 1 permanent Willpower dot, 1 Mana

The Mage is able to transfer his whole soul into the conscience of a median create. This process is very exhausting and requires the caster to spend a dot (not a point, a whole dot) of Willpower. Furthermore the caster requires performing a derangement roll after successfully invoking the spell. If failed, the derangement might cause schizophrenia or multiple personalities (usually a hybrid of the Mage’s conscience as well as the creature’s) in the caster’s conscience.


If the creature has not been tamed or is generally not considered friendly towards the caster, the targeted host creature can resist with a Resolve check and it can always temporarily take over control over the body for the duration of a scene with a contested Resolve roll, requiring more successes than the caster. After expiration of the scene, the original conscience can opt to keep control by another contested roll. Whoever is “in charge”, the other conscience(s) are vaguely aware of the actions performed. If the host creature’s conscience performs a deed which is considered a sin against morality for the caster, this might call for a Wisdom degeneration roll in extreme cases since he is somewhat aware of the action and could have prevented it.


The caster can always go back his own body if it is within sensory range by casting this spell again (without the need to pay the Willpower dot, since he’s transferring into his own conscience).


While being in the body of the creature, the caster keeps his Skills but has to rely on the Attributes of the host. Furthermore, rote casting is far more difficult since the required gestures have been trained to be performed within one’s own body and they suffer a dice pool penalty of -2.


At Mind 5, the caster can also opt to target intelligent humanoid creatures. In this case, the target can resist with a Resolve + Supernatural Advantage (e.g. Gnosis) roll. The caster however is not able to transfer his mind into a lesser creature (e.g. insects).


As a role playing consideration you should always take into account that you are unused to the host’s body and the host’s conscience is still around even if it is oppressed. Even if the host tries to take over control again and fails, your conscience might get a temporary sudden notion or urge to think and behave like the host would want to do.

Adamantine Arrow rote: Mind Refugee

Dice Pool: Wits + Intimidation + Mind vs. Resolve + Supernatural Advantage

Strike forces of the Adamantine Arrow find this spell particularly useful as a last resort measure in futile combat situations. Instead of dying they can try to escape into a new body.
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