Schattenjäger Neuheiten 2009

Absimilliard

νεκύδαιμων
#StandWithUkraine
Registriert
20. Juli 2005
Beiträge
7.289
Creatures Anathema (Q1 release) $ 39.95

The Enemies of Man are Legion. Delve into the Calixis Sector’s most dangerous denizens with this bestiary of aliens, beasts, and daemons. Within these pages lie terrifying monsters to face your Acolytes. From the vicious Ambull to the mysterious Simulacra, each chapter details these threats, includes adventure seeds to help integrate each creature into your campaign, and provides in-character advice from a noted Inquisitor on how to destroy them in the Emperor’s name.

The Radical’s Handbook (Q2 release) $49.95

Radical Inquisitors turn away from the path of the Puritan and rely upon tools that most consider blasphemous. Heretic allies, alien technologies, and daemon weapons of Chaos are but a few of the instruments wielded by Radicals who believe that the end always justifies the means. This sourcebook contains new rules, dark careers, and forbidden gear for both Game Masters and players wishing to tread the forsaken path of a Radical.

The Haarlock’s Legacy Trilogy $24.95 each

The Haarlock’s Legacy Trilogy is a series of epic adventures that will determine the fate of the Calixis Sector. Terrible threats stir amongst the worlds visited by the mysterious Rogue Trader line of Haarlock. What has been left behind threatens everything the Inquisition has worked for in the Calixis Sector. Will your Acolytes be able to discover the secret of the Haarlock’s Legacy in time?
Part 1: Tattered Fates (Q1 2009)
Part 2: Damned Cities (Q2 2009)
Part 3: Dead Stars (Q3 2009)

Ascension (Q4 release) $49.95

This book takes your Acolytes to the next tier of power in the Calixis Sector. Learn to wield the authority of an Interrogator’s rosette, join the elite ranks of the Inquisitional Stormtroopers, or discover the secrets of technology known only to a Magos of the Lathe Worlds. Ascension also includes new gear, Talents, and Skills for characters who are ready to ascend to greater responsibilities...and greater challenges.

Fantasy Flight Games [News] - Leading publisher of board, card, and roleplaying games.
 
AW: Neuheiten 2009

Was ich finde das nicht so optimal ist, ist das ich als GM immer mehr Bücher rumschleppen muss. Immerhin sind die rein Spielrelevanten Regeln Bücher die ich immer dabei brauche dann über 5 Bücher verteilt.

Ende 2009 siehts dann so aus:

Grundregelwerk - klar
Inquisitors HB - mehr Waffen&Ausrüstung, alternative Pfade, Talente etc
Disciplies of the Dark Gods - neue Psy Fähigkeiten, Dämonische Waffen, Sorcery etc.
Radicals HB - noch mehr Waffen&Ausrüstung, alternative Pfade, Talente etc
Ascension - nochmal noch mehr Waffen&Ausrüstung, alternative Pfade, Talente etc :wand:

Das darf man dann immer mitschleppen weil man ja keine Ahnung hat was den Spielern so einfällt und es gibt nichts blöderes als ein Spielleiter der dann dauernd sagen muss: Kann dir die Werte nicht sagen hab ich nicht mit.

Ende des Jahres existieren dann immernoch "nur" eine Abenteuer Antohlogie und eine dreiteilige Kampange :respekt. Damit hat DH mehr Abenteuer- als Quellenbände :respekt:

Was die Einteilung angeht finde ich da DSA wesentlich besser organisiert weil einfach alles schön geteilt ist. (auch wenn die Regeln aufgebläht sind)
 
AW: Neuheiten 2009

darkfox
ich denke du kannst bei 2 GRW bleiben. Also DH und Inqui, Radicals scheint mir sehr speziell und bei Ascension muss man mal gucken was wirklich drin steht.

ich befürchte das ich eher demnächst das Rouge Trader Regelwerk mit mir rumschleppen muss
 
AW: Neuheiten 2009

ich befürchte das ich eher demnächst das Rouge Trader Regelwerk mit mir rumschleppen muss
Ach, steigen deine Spieler ins Kosmetikgeschäft ein?

Grundregelwerk - klar
Inquisitors HB - mehr Waffen&Ausrüstung, alternative Pfade, Talente etc
Disciplies of the Dark Gods - neue Psy Fähigkeiten, Dämonische Waffen, Sorcery etc.
Radicals HB - noch mehr Waffen&Ausrüstung, alternative Pfade, Talente etc
Ascension - nochmal noch mehr Waffen&Ausrüstung, alternative Pfade, Talente etc
Beim Inqui geb ich dir recht, das ist quasi Pflicht. Das Disciples hat an für normale Spieler wichtigen Abschnitten nur ein paar neue Psyker Powers. Wenn man sich die einmal rausgeschrieben (oder für seinen Spieler die Seite kopiert hat) hat sich das erledigt, wenn es bei euch nicht gerade Daemonenwaffen auf dem Grabbeltisch gibt. Radical's und Ascension wird man sehen, was drin ist...
 
Zurück
Oben Unten