Regelfragen lied vom munchkin epische fähigkeiten

AW: lied vom munchkin epische fähigkeiten

soweit ich weiss gibt es dafür (noch) keine epischen Fähigkeiten.
In den Regeln sind jedenfalls keine Beschrieben und im Mixer gabs das ja noch nicht...
Bisschen abwarten und es wird bestimmt noch episch werden ;)
Zur Not kann man sich ja auch selbst was ausdenken...
Etwas um manche stärkere Rassenvorteile auszugleichen oder starke Klassen noch stärker zu machen ;)
Munchkinmässig wäre es auch ein paar Karten mit den Rassen/Klassen zu beschriften und vor jedem Spiel - oder auch erst dann wenns episch wird die spezialfähigkeiten zuzulosen ;)
 
AW: lied vom munchkin epische fähigkeiten

Und wie sieht es mit den Chtulhu-Epics aus? Sind die im epischen Set? (Im mixer sind se ja nicht...) Oder gibts die irgendwo (wie die Impossible) zum Download?
 
AW: lied vom munchkin epische fähigkeiten

Die gibt es derzeit nur auf englisch und lauten wie folgt:

Munchkin Cthulhu Classes

Cultist: Zealotry. The end is nigh and there are still unbelievers to convert. They must see the light right now. Gain a +1 combat bonus for each non-Cultist in play.

Investigator: Nose Where it Doesn’t Belong. You like to push things a little too far sometimes, sticking your nose into places you really shouldn’t. At any time that another player gives any other player a card – for any reason – you may look at the card and, if you like it, swap it for two cards from your hand.

Monster Whacker: Whack! Whack! Whack! You are a master of the secret art of battle, capable of using long-forgotten combat techniques to . . . aw, forget it. Bulk Smash! You have a +3 bonus against monsters of
Level 10 and below and a +2 bonus against monsters of Level 11 and higher. You no longer suffer from Panic.

Professor: Encyclopedia Cultanica. You’re a walking library of information and know everything about every foul beastie that exists. You have a +1 bonus against any monster. Additionally, at any time that a card tells you “Become a Cultist” you may instead roll the die and sacrifice a number of cards from your hand, or in play, equal to the die roll in order to resist the cult’s call. If you cannot sacrifice the cards, or just don’t want to, you become a Cultist.
 
Zurück
Oben Unten