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Der jüngsten Ausgabe der Trommel entnahm ich folgenden Absatz. Auf den ersten Blick schockierend, dann aber nur von einer Veränderung kündend...
Ich zitiere:
Nach 12 Jahren des Aufbaus hat White Wolf nun auf dem GenCon verkündet, die
World of Darkness entgültig einzustellen! Das bedeutet: keine neuen Produkte
mehr, keine Nachdrucke alter Publikationen mehr!
"After 12 years of anticipation and development, White Wolf does the
unthinkable and brings the World of Darkness to an end. The vampires\'
Gehenna, the werewolves\' Apocalypse, the mages\' Ascension - all merge into
a great event that not only shakes the world, but destroys it."
Seit Samstag, dem 26.07. ist eine ablaufende Uhr in die Kopfzeile der WW-
Webseite eingeblendet, die den Anfang vom Ende der WOD einläutet.
Die Einstellung wird alle mit der gegenwärtigen World of Darkness verbundenen
Serien betreffen. Einige davon sind bereits eingestellt worden, alle andere
werden nun bald folgen.
- Demon: The Fallen
- Changeling: The Dreaming
- Hunter: The Reckoning
- Mage: The Ascension
- Mummy: The Resurrection
- Kindred of the East
- Vampire: The Masquerade
- Werewolf: The Apocalypse
Natürlich lassen es sich die Autoren von White Wolf nicht nehmen, zum
Abschluß der sehr erfolgreichen Rollenspiel-Produktreihe, noch einmal einen
draufzusetzen: "Die Zeit des Göttlichen Gerichts" wird am 14.01.2004 mit der
Veröffentlichung des ersten Quellenbandes beginnen.
"This is the Time of Judgment and you\'re invited."
Insgesamt vier Hardcover Quellenbände werden den Spielleiter mit entsprech-
endem Hintergrundwissen versorgen, um Kampagnen an diesem finalen
Großereignis teilhaben zu lassen.
Dazu kommen ergänzende Romane, eine Ergänzung für das WoD-Liverollenspiel
Mind\'s Eye Theatre und das Sammelkartenspiel Vampire: The Eternal Struggle.
Activision wird ein weiteres Computerspiel zur World of Darkness (das zweite
Vampire-Spiel) produzieren, das den Titel
"Vampire: The Masquerade - Bloodlines" tragen wird.
White Wolf betont explizit, daß das Ende der Spielwelt kein apokalyptisches
Ende mit "Happy End" sein wird, nachdem die World of Darkness weiter
existieren wird, als wäre nichts geschehen.
Und hier noch einige Stimmen der Autoren:
"We\'ve been building to this point for years," said Justin Achilli,
Intellectual Property Manager for Vampire: The Masquerade. "It\'s time to put
up or shut up." Indeed, even the very first edition of Vampire, released to
acclaim in 1991, included prophecies of Gehenna, the vampires\' version of
Armageddon. In 1998, that game\'s revised edition ushered in the Final
Nights , a multi-year build up to the Time of Judgment. Every year thereafter
brought a major step toward the brink of apocalypse. The Year of the Reckoning
brought an end to Wraith: The Oblivion and ushered in Hunter: The Reckoning,
a game chronicling humanity\'s last stand against the monsters
lurking in the shadows. Similarly, the Year of the Damned saw the arrival of
demonic forces writ large as the gates of the biblical Hell opened, setting
the stage of Demon: The Fallen. "An apocalypse is only exciting and
terrifying if it can actually occur," said Mike Tinney, White Wolf\'s
President. "Our fans have come to expect top-notch storytelling from the
World of Darkness, and a great story needs a great ending. It\'s time to
deliver."
"This really is the Apocalypse," said Ethan Skemp, Line Developer of
Werewolf: The Apocalypse. "The final battle Werewolf has been leading up to
since the get-go. A lot of fans have become jaded by supposedly earth-
shattering events in comics and games that end up just returning to the
status quo. This is not one of those." Indeed, after March of 2004, White
Wolf will cease publication (and reprinting) of game books set in the modern
World of Darkness. (The Dark Ages product line -- White Wolf\'s medieval
horror setting -- will continue as normal.)
Und die Neuerscheinungen:
Lair of the Hidden (ISBN 1-58846-242-0) - a supplement for Vampire: The
Masquerade detailing a cult of Inconnu who hide secrets of Gehenna. (August
2003)
The Red Sign (ISBN 1-58846-245-5) - a supplement for Vampire: The Masquerade
and Mage: The Ascension in which mages dare to lift the Curse of Caine.
(November 2003)
Days of Fire (ISBN 1-58846-762-7) - a fiction chapbook for Demon: The Fallen
in which Lucifer\'s prophecies are revealed. (December 2003)
January 2004
Gehenna (ISBN 1-58846-246-3) - a 224-page hardcover game supplement
detailing the end of Vampire: The Masquerade.
Vampire: Gehenna--The Final Night by Ari Marmell (ISBN 1-58846-855-0) - the
first novel in the Time of Judgment Trilogy tells the story of the end of
Vampire: The Masquerade.
February 2004
The Apocalypse (ISBN 1-58846-323-0) - a 224-page hardcover game supplement
detailing the end of Werewolf: The Apocalypse.
Werewolf: The Final Battle by Bill Bridges (ISBN 1-58846-856-9) - the second
novel in the Time of Judgment Trilogy tells the story of the end of Werewolf:
The Apocalypse.
March 2004
The Ascension (ISBN 1-58846-417-2) - a 224-page hardcover game supplement
detailing the end of Mage: The Ascension.
Mage: Judgment Day by Bruce Baugh (ISBN 1-58846-857-7) - the last novel in
the Time of Judgment Trilogy tells the story of the end of Mage: The
Ascension.
World of Darkness: Time of Judgment (ISBN 1-58846-475-X) - a 224-page
hardcover game supplement detailing the end of Demon: The Fallen, Hunter: The
Reckoning, Mummy: The Resurrection, Kindred of the East and Changeling: The
Dreaming.
Laws of Judgment (ISBN 1-58846-521-7) - a trade-format game supplement for
Mind\'s Eye Theatre.
May 2004
Vampire: The Eternal Struggle -- Gehenna (ISBN 1-58846-626-4) - a new booster
set for Vampire: The Eternal Struggle featuring cards based on the Time of
Judgment.
An all-new World of Darkness launches in August of 2004.
Ich zitiere:
Nach 12 Jahren des Aufbaus hat White Wolf nun auf dem GenCon verkündet, die
World of Darkness entgültig einzustellen! Das bedeutet: keine neuen Produkte
mehr, keine Nachdrucke alter Publikationen mehr!
"After 12 years of anticipation and development, White Wolf does the
unthinkable and brings the World of Darkness to an end. The vampires\'
Gehenna, the werewolves\' Apocalypse, the mages\' Ascension - all merge into
a great event that not only shakes the world, but destroys it."
Seit Samstag, dem 26.07. ist eine ablaufende Uhr in die Kopfzeile der WW-
Webseite eingeblendet, die den Anfang vom Ende der WOD einläutet.
Die Einstellung wird alle mit der gegenwärtigen World of Darkness verbundenen
Serien betreffen. Einige davon sind bereits eingestellt worden, alle andere
werden nun bald folgen.
- Demon: The Fallen
- Changeling: The Dreaming
- Hunter: The Reckoning
- Mage: The Ascension
- Mummy: The Resurrection
- Kindred of the East
- Vampire: The Masquerade
- Werewolf: The Apocalypse
Natürlich lassen es sich die Autoren von White Wolf nicht nehmen, zum
Abschluß der sehr erfolgreichen Rollenspiel-Produktreihe, noch einmal einen
draufzusetzen: "Die Zeit des Göttlichen Gerichts" wird am 14.01.2004 mit der
Veröffentlichung des ersten Quellenbandes beginnen.
"This is the Time of Judgment and you\'re invited."
Insgesamt vier Hardcover Quellenbände werden den Spielleiter mit entsprech-
endem Hintergrundwissen versorgen, um Kampagnen an diesem finalen
Großereignis teilhaben zu lassen.
Dazu kommen ergänzende Romane, eine Ergänzung für das WoD-Liverollenspiel
Mind\'s Eye Theatre und das Sammelkartenspiel Vampire: The Eternal Struggle.
Activision wird ein weiteres Computerspiel zur World of Darkness (das zweite
Vampire-Spiel) produzieren, das den Titel
"Vampire: The Masquerade - Bloodlines" tragen wird.
White Wolf betont explizit, daß das Ende der Spielwelt kein apokalyptisches
Ende mit "Happy End" sein wird, nachdem die World of Darkness weiter
existieren wird, als wäre nichts geschehen.
Und hier noch einige Stimmen der Autoren:
"We\'ve been building to this point for years," said Justin Achilli,
Intellectual Property Manager for Vampire: The Masquerade. "It\'s time to put
up or shut up." Indeed, even the very first edition of Vampire, released to
acclaim in 1991, included prophecies of Gehenna, the vampires\' version of
Armageddon. In 1998, that game\'s revised edition ushered in the Final
Nights , a multi-year build up to the Time of Judgment. Every year thereafter
brought a major step toward the brink of apocalypse. The Year of the Reckoning
brought an end to Wraith: The Oblivion and ushered in Hunter: The Reckoning,
a game chronicling humanity\'s last stand against the monsters
lurking in the shadows. Similarly, the Year of the Damned saw the arrival of
demonic forces writ large as the gates of the biblical Hell opened, setting
the stage of Demon: The Fallen. "An apocalypse is only exciting and
terrifying if it can actually occur," said Mike Tinney, White Wolf\'s
President. "Our fans have come to expect top-notch storytelling from the
World of Darkness, and a great story needs a great ending. It\'s time to
deliver."
"This really is the Apocalypse," said Ethan Skemp, Line Developer of
Werewolf: The Apocalypse. "The final battle Werewolf has been leading up to
since the get-go. A lot of fans have become jaded by supposedly earth-
shattering events in comics and games that end up just returning to the
status quo. This is not one of those." Indeed, after March of 2004, White
Wolf will cease publication (and reprinting) of game books set in the modern
World of Darkness. (The Dark Ages product line -- White Wolf\'s medieval
horror setting -- will continue as normal.)
Und die Neuerscheinungen:
Lair of the Hidden (ISBN 1-58846-242-0) - a supplement for Vampire: The
Masquerade detailing a cult of Inconnu who hide secrets of Gehenna. (August
2003)
The Red Sign (ISBN 1-58846-245-5) - a supplement for Vampire: The Masquerade
and Mage: The Ascension in which mages dare to lift the Curse of Caine.
(November 2003)
Days of Fire (ISBN 1-58846-762-7) - a fiction chapbook for Demon: The Fallen
in which Lucifer\'s prophecies are revealed. (December 2003)
January 2004
Gehenna (ISBN 1-58846-246-3) - a 224-page hardcover game supplement
detailing the end of Vampire: The Masquerade.
Vampire: Gehenna--The Final Night by Ari Marmell (ISBN 1-58846-855-0) - the
first novel in the Time of Judgment Trilogy tells the story of the end of
Vampire: The Masquerade.
February 2004
The Apocalypse (ISBN 1-58846-323-0) - a 224-page hardcover game supplement
detailing the end of Werewolf: The Apocalypse.
Werewolf: The Final Battle by Bill Bridges (ISBN 1-58846-856-9) - the second
novel in the Time of Judgment Trilogy tells the story of the end of Werewolf:
The Apocalypse.
March 2004
The Ascension (ISBN 1-58846-417-2) - a 224-page hardcover game supplement
detailing the end of Mage: The Ascension.
Mage: Judgment Day by Bruce Baugh (ISBN 1-58846-857-7) - the last novel in
the Time of Judgment Trilogy tells the story of the end of Mage: The
Ascension.
World of Darkness: Time of Judgment (ISBN 1-58846-475-X) - a 224-page
hardcover game supplement detailing the end of Demon: The Fallen, Hunter: The
Reckoning, Mummy: The Resurrection, Kindred of the East and Changeling: The
Dreaming.
Laws of Judgment (ISBN 1-58846-521-7) - a trade-format game supplement for
Mind\'s Eye Theatre.
May 2004
Vampire: The Eternal Struggle -- Gehenna (ISBN 1-58846-626-4) - a new booster
set for Vampire: The Eternal Struggle featuring cards based on the Time of
Judgment.
An all-new World of Darkness launches in August of 2004.